Uspješna priča o "AIDŽ": Brijesnica Velika ima novog lidera u preradi voća i povrća

Kompanija podržana kroz aktivnosti USAID/Sweden FARMA II projekat

Čauševići i Karići su dvije porodice koje žive i rade u selima općine Doboj-Istok. Nisu mislili da će dočekati dan kada je njihova zadruga „AIDŽ“ sa svojim proizvodima izašla na tržište velikih tržnih centara. Njihovi proizvodi su danas na trpezama širom Bosne i Hercegovine. Brijesnica Velika se sada može pohvaliti rastućom zadrugom koja razvija paletu proizvoda iz godine u godinu i pronalazi svoje mjesto na bh. tržištu.

„Odlučili smo sami da pokrenemo poljoprivrednu proizvodnju 2010. godine. Htio sam da osiguramo egzistenciju sebi, a zatim i da pomognemo lokalnim proizvođačima u plasiranju njihovih proizvoda. Situacija je bila teška, znali smo da se moramo pokrenuti i napraviti posao“, govori nam Ahmed Čaušević.

„Bavimo se preradom voća i povrća. Pored par mašina, taj posao se uglavnom svodi na ručni rad. Radimo sokove, džemove, kisele salate. Preko USAID/Sweden FARMA II projekta dobili opremu za pasterizaciju, što nam je olakšalo i uvećalo posao“, dodaje Čaušević.

„Sa njima smo napravili dobru saradnju i dobili podršku i preko Ekomozaika, pa su naši proizvodi plasirani u tržnom centru „Mercator“ u Sarajevu, Zenici, Tuzli i Banjoj Luci. Također, radimo u nekoliko manjih objekata u našoj regiji. Ove godine smo uveli džem od marelice, kupine i sok od kupine. Vidjet ćemo kako će ići, to su neke manje količine, ali mi nastojimo na tržištu pokušati napravit iskorak. Tu se ne planiramo zaustaviti, želimo dalje širiti naše prisustvo na tržištu i osigurati povjerenje potrošača. Kada me pitate šta je ključna poruka prema poljoprivrednicima, čovjek samo treba reći – mora se raditi, a rezultati neće izostati“, zaključio je Čaušević.

USAID/Sweden FARMA II je kroz svoje aktivnosti dala značajnu podršku proizvođačima i prerađivačima u sektoru voća i povrća. Kao ključne potrebe sektora su veća diverzifikacija u proizvodnji, te značajnija ulaganja u preradu koja bi osigurala bolji položaj domaćim proizvođačima/prerađivačima u lancu vrijednosti.