Kampanja hrana gurmana
Sweden/USAID FARMA II projekt pokrenuo je 1. jula 2020. godine kampanju Hrana Gurmana kako bi pomogao malim preduzećima u BiH da se nose sa negativnim ekonomskim efektima pandemije COVID-19. Tokom prva tri mjeseca, od 1. jula do 25. septembra, kampanja je premašila zacrtane planove i promovisala je ukupno 146 malih preduzeća, uključujući 109 proizvođača visokokvalitetne hrane, 20 prodavnica i 17 restorana. Kampanja je nastavljena 1. decembra 2020., tik pred prazničnu sezonu kako bi još jednom skrenula pažnju potrošača u BiH na lokalne delicije i male biznise koji ih proizvode. Kampanja će uključiti dodatne male biznise čime će njihov broj premašiti 200.
Sweden/USAID FARMA II projekt pokrenuo je 1. jula 2020. kampanju Hrana Gurmana godine kako bi pomogao malim preduzećima u BiH da se nose sa negativnim ekonomskim efektima pandemije COVID-19.
Ti efekti su navedeni u Redovnom ekonomskom izvještaju Svjetske banke za Zapadni Balkan za proljeće 2020. godine, u kojem se navodi da je pandemija imala izuzetno negativan učinak na 72 odsto ispitanih mikro preduzeća i 66 odsto malih preduzeća na Balkanu. Paralelno s tim, istraživanje javnog mnijenja koje je proveo Valicon u prvim mjesecima pandemije, pokazalo je da čak 85 odsto potrošača u BiH vjeruje da bi trebalo kupovati domaće proizvode, 72 posto je reklo da ih već kupuje više, dok ih je 50 odsto izrazilo spremnost da plati više za domaće proizvode.
Ovi podaci bili vrijedni pažnje i na njih se trebalo reagovati. Kampanja je prvobitno imala za cilj promociju 100 proizvođača visokokvalitetne hrane i prirodne kozmetike, deset specijaliziranih maloprodajnih trgovina koje nude ove proizvode i deset restorana koji u svojoj kuhinji koriste lokalne proizvode. Kampanja im je trebala pomoći u komunikaciji sa postojećim kupcima, te da privuku nove kupce i povećaju prodaju. Javni poziv malim preduzećima da se pridruže kampanji objavljen je 6. jula….
Tokom prav tri mjeseca, od 1. jula do 25. septembra, kampanja je premašila svoje planove i obuhvatila je ukupno 146 malih preduzeća, uključujući 109 proizvođača visokokvalitetne hrane, 20 prodavnica i 17 restorana. Kampanja se odvijala na pet kanala društvenih mreža, uključujući Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter i YouTube. Doseg kampanje je premašio 650.000 ljudi.
Prva faza kampanje Hrana Gurmana se sastojala od dnevnih objava na društvenim mrežama, njih 92, 14 viralnih videa, 13 priča i saopćenja za javnost, te pet nagradnih igara. Kampanja je također uključivala interaktivnu mapu Hrana Gurmana i Poslovni katalog proizvođača gurmanske hrane i prirodne kozmetike, maloprodajnih trgovine i restorana. Mapa Hrana Gurmana je posjećena više od 4.800 puta, dok su videozapisi pregledani preko 61.000 puta.
Prva faza Hrana Gurmana je dala rezultate. 74 odsto malih preduzeća koje su sudjelovale u analizi utjecaja kampanje izjavilo je da su zadovoljni kvalitetom kampanje i sadržajem njenih promotivnih objava, dok je više od 50 odsto njih reklo da im je u prosjeku prodaja u razdoblju od jula do septembra porasla za 11,5 posto, u odnosu na period april-maj 2020.
Čak 84 odsto ispitanika reklo je da kampanju treba nastaviti, što se i desilo. Druga faza kampanje Hrana Gurmana počela je 1. decembra 2020., tik pred prazničnu sezonu kako bi još jednom skrenula pažnju potrošača u BiH na lokalne delicije i male biznise koji ih proizvode.
Pored već 146 uključenih proizvođača, trgovina i restorana, druga faza kampanje će uključiti najmanje 50 novih proizvođača i 13 restorana čime će broj promovisanih malih biznisa premašiti 200.
Kampanje će nasatviti koristiti sve postojeće kanale na društvenim medijima te će razviti i web stranicu www.hranagurmana.ba.
Testimonials
Sretni Vlasnici biznisa
Tokom tri mjeseca, od 1. jula do 25. septembra, kampanja je premašila svoje planove i obuhvatila je ukupno 146 malih biznisa, uključujući 109 proizvođača, 20 prodavnica i 17 restorana.
Dragan Popović, Banja Luka, vlasnik Chili Pop’s kompanije koja uzgaja ljute papričice i pravi pikantne sosove.
„Odavno se nije desilo nešto ovako pozitivno za male proizvođače poput nas kao što je kampanja Hrana Gurmana i na tome smo veoma zahvalni. Kampanja nas je ohrabrila da nastavimo svojim putem i da za razne trpeze pripremimo nove ljute delicije.“

Danijel Stjepanović, Tuzle, jedan od vlasnika Fungi Kultura ,novoosnovanog proizvođača gljive bukovače.
„Pokretanje biznisa u vrijeme pandemije samo po sebi je predstavljalo veliki izazov. Kampanja Hrana Gurmana nam je pomogla u širenju informacija o našim proizvodima. Uz kampanju smo postali vidljiviji, a naučili smo i nešto o kreiranju vlastitih promotivnih poruka.“

Toni Falak, Čapljina, jedan od osnivača Regius, proizvođač i prerađivač raznih vrsta voća i povrća.
„Jako smo sretni što smo dio kampanje Hrana Gurmana i što je naše poslovanje predstavljeno kroz nekoliko različitih medijskih kanala. Posebno bi izdvojili video sadržaj koji je na zanimljiv način prezentirao našu cjelokupnu priču i naše proizvode kao i online mapu koja doprinosi lakšem pronalaženju naših proizvoda.“

Sabina Krivdić, Visoko, vlasnica Malinica, proizvodnja meda, i Medni Dućan, prodavnice koja nudi različite proizvode od meda.
„Veoma je dobro što je kampanja Hrana Gurmana pokrenuta tokom pandemije. Osim što je povećala prodaju domaćih proizvoda, omogućila je malim proizvođačima da pokažu šta sve mogu napraviti i koliko dobro. Kampanja nam je također pomogla da se povežemo sa ostalim biznisima i uspostavimo suradnju."

Američki ambasador u BiH Eric Nelson i direktorica Misije USAID-a Nancy Eslick podržali su kampanju.
U video poruci ambasador Nelson je rekao: „Mnogo smo naučili ovog ljeta o domaćim proizvođačima gurmanske hrane kroz kampanju Hrana Gurmana. Vlada Sjedinjenih Američkih Država nastaviće podržavati male proizvođače, a vas pozivamo da nastavite uživati u Hrani Gurmana Bosne i Hercegovine.“
