Priče o uspjehu

USAID/Sweden FARMA II je podržala kompaniju "Halilović" d.o.o.

Anela Halilović i Hajrida Bešlija su uposlenice kompanije „Halilović“ d.o.o., koja se bavi organskom proizvodnjom i preradom ljekovitog i aromatičnog bilja. Dok Anela radi kao rukovodilaca prodaje i marketinga, a Hajrida je fokusirana na rad sa dobavljačima i kooperantima, te kupcima-partnerima kompanije. Kompanija “Halilović” je jedna od učesnica Sajma šljive u Gradačcu, gdje predstavljaju svoje proizvode i rade na uspostavi novih partnerstava.

„Kompanija je osnovana 1983. godine kao porodična firma. Fokus kompanije je organska proizvodnja ljekovitog i aromatičnog bilja, eterična ulja,  proizvodnja povrća i žitarica. Dakle, obim našeg posla je širok, te nastojimo u svakom ponuditi nešto posebno na tržištu. Naši proizvodi seizvoze širom zemalja zapadne Evrope i Sjedinjenih Američkih Država. Proizvodnja se obavlja u blizini Sarajeva na lokalitetu Nišićke visoravni na plantažama površine na oko 150 hektara“, pojašnjava Anela.

„Naša misija je ponuditi našim kupcima kvalitetne i po zdrvalje potpuno sigurne proizvode, poštujući pravila i principe organske proizvodnje, kako naša poljoprivredna proizvodnja ne bi štetno uticala na okoliš, te kako bi naši kupci bili potpuno sigurni da naši proizvodi nisu tretirani vještačkim sredstvima koji mogu imati negativan uticaj po zdravlje“, dodaje Hajrida.

Anela i Hajrida su primjeri uspješnog uključivanja žena u agrobiznisu. Zna to i Mejra Halilović, koja sa mužem Sakibom, razvija porodični posao, oslanjajući se na mlade snage i uključivanje obrazovanih kadrova koji donose inovacije i trgovinu. 

U narednom periodu prioritet kompanije je modernizacija proizvodnije I povećanje proizvodnih kapaciteta. „Trenutno radimo na iplementaciji projekta u suradnji sa USAID/Sweden FARMA II koji se upravo odnosi na modernizaciju proizvodnje“, napominje Mejra Halilović.

„Ključni proizvodi su nam eterična ulja, čajevi, te proizvodi za naše prirodne, ručno rađene linije kozmetika, poput krema i sapuna Ono po čemu se izdvajamo jeste širok asortiman proizvoda, sva proizvodnja je u skladu sa organskim principima, te za isto posjedujemo organski certifikat“, dodaje Mejra.

Halilovići ohrabruju druge poduzetnike i poduzetnice da nastave raditi i razvijati svoj posao.

„Naša poruka bi bila da istraju u ostvarivanju svojih ciljeva, unatoč problemima I nedaćama sa kojima se svakodnevno susreću. Također, željeli bi da podignemo svijest o uzgoju zdrave hrane I očuvanbju okoliša među poljoprivrednim proizvođačima“, zaključuje direktorica Halilović.

Projekat Sweden/USAID FARMA II je u cilju promocije žena u bh. poljoprivredi pokrenuo kampanju „One idu naprijed“. U okviru ove kampanje objavljivat ćemo pozitivne priče o ženama u poljoprivredno-prehrambenoj proizvodnji i preradi. U puno slučajeva žene koje su neformalno, ali praktično veoma puno, angažovane na domaćim poljoprivrednim poslovima se smatraju nezaposlenim domaćicama, i samim tim su bez primanja. Sweden/USAID FARMA II kroz svoje aktivnosti promovira i ohrabruje žene da pravno registruju svoju proizvodnju i postanu dio zvanične ekonomije. Srećom, danas postoje uspješne kompanije, u vlasništvu žena ili pod vodstvom žena, koje proizvode inovativne i kvalitetne proizvode koji se prodaju kako na domaćem, tako i na međunarodnom tržištu. Kako bismo pomogli poljoprivrednicama u njihovim nastojanjima i ohrabrili i druge žene koje su u sličnoj poziciji, FARMA II će pripremati uspješne priče koje će objavljivati i distribuirati širokoj publici.