Novosti

Mnogi restorani nude vrhunska jela, ali oni koji hranu pripremju primjenjujući koncept od njive do trpeze zaslužuju posebnu pozornost. Ovi restorani sami uzgajaju sastojke s kojima kuhaju ili ih kupuju direktno od farmera. Kampanja Hrana Gurmana, koju provodi Sweden/USAID FARMA II projekt, danas predstavlja nekoliko takvih bh. restorana.

Koncept od njive do trpeze u gastronomiji širom svijeta može se smatrati novitetom, ali u BiH ovaj koncept ima dugu tradiciju. Neki od naših restorana kuhaju isključivo sa sastojcima koje sami uzgajaju, a mnogi koriste samo lokalno proizvedenu hranu i sastojke koje nabavljaju direktno od poljoprivrednih proizvođača.

U Mostaru se kuha iz vlastitog uzgoja

Pravi primjer posluživanja hrane od sastojaka iz vlastitog uzgoja je svakako restoran Novak, koji se nalazi u Mostaru. Eko-farma na kojoj uzgajaju voće i povrće, piliće, zečeve, koze i svinje nalazi se u selu Polog, svega 12 kilometara udaljenom od restorana. Ono što restoran Novak čini prepoznatljivim su kuhana jela pripremljena po originalnim hercegovačkim receptima kao što su sarma u japraku, cicvara s kajmakom i naravno, pečena teletina i kozje meso.

Sarajevo kupuje od lokalnih dobavljača

Restoran Zelena Dolina otvoren je davne 1929. godine, u jednom od najljepših dijelova Sarajeva, Koševu. Njegujući porodične vrijednosti, supružnici Medović otvorili su restoran pogodan za porodična okupljanja koji nudi kvalitetnu hranu zasnovanu na zdravim autohtonim sirevima i tradicionalnim receptima. Već treću generaciju povrće i meso posluženo u njihovim jelima nabavlja se isključivo od lokalnih proizvođača.

Meso u Brčkom peče se ispod sača

Smješten u Brčkom, etno-restoran Marco Polo nudi prekrasan gastronomski doživljaj u srcu netaknute prirode. Njihova ponuda je veoma raznolika, a fokus se stavlja na tradicionalna jela pripremljena ispod sača, koja uključuju teletinu, janjetinu, svinjetinu i piletinu. Jela se pripremaju s velikom ljubavlju, koristeći najsvježije domaće proizvode s ovog područja. Osim hrane, idilično šumsko okruženje i etno-vrtovi stvaraju očaravajuće iskustvo.

Ova tri restorana samo su neki od primjera onoga što nudi Bosna i Hercegovina. Oni podržavaju male poljoprivrednike i proizvođače, a svojim posjetiocima nude zdravu i kvalitetnu hranu koja ima izvrstan okus, miris i izgled. Pored toga, ovi restorani promovišu društvenu odgovornost i doprinose osjećaju zajedništva tokom cijele godine.

Kampanja Hrana Gurmana, koju provodi Sweden/ USAID FARMA II projekt, pokrenuta je 1. jula 2020. godine kako bi promovisala 120 malih biznisa, uključujući 100 proizvođača visokokvalitetne hrane, deset trgovina i deset restorana koji svoju ponudu temelje na bh. proizvodima. Taj broj je premašen i dosegao je 140 malih biznisa, uključujući 17 restorana. Pogledajte FARMA II biznis katalog i odaberite svoj omiljeni restoran.